Gümüş Diamin Florür

Çocuklarda görülen en yaygın sağlık problemlerinden biri erken yaşta ortaya çıkan diş çürükleridir. Çocuk hastalarda görülen çürükler hızlı ilerlemekte ve yaşam kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir.

Süt dişlerinde çürük görülen çocukların kalıcı dişlerinin çürüme olasılığı yaşıtlarına göre üç kat artmaktadır.

Geleneksel diş restorasyonu tedavisi oldukça maliyetli olduğu gibi aynı zamanda işlem yapılırken uygulanan teknik ve hastanın işbirliği, işlemin başarısı açısından büyük önem taşımakta, bu da çocuk hastalar açısından tedaviyi zorlaştırmaktadır.

Gümüş Diamin Florür içerisindeki gümüş antibakteriyel, florür ise remineralizasyon ajanı olarak görev yapan açık mavi renkli bir sıvıdır. Küçük çocuklardaki ve özel ihtiyaçları bulunan hastalardaki çürüklerin tedavisi için özellikle ABD ve Japonya’da sıkça kullanılmaktadır.

Gümüş Diamin Florür

• Diş minesinin hassasiyetinin azaltılmasında
    • Diş çürüklerinin önlenmesinde ve
    • Diş çürüklerinin tedavisinde kullanılmaktadır

Yapılan araştırmalar, çürüklerin önlenmesinde Gümüş Diamine Florür (GDF) diğer malzemelerin kullanımına göre %89 daha başarılı olduğunu göstermektedir.

Çocuk hastalardaki çürüklerde Gümüş Diamine Florür kullanımı aşağıdaki faydaları sağlamaktadır:

1. Güvenlidir. Bugüne kadar yapılan klinik araştırmalarda hiçbir hastada ciddi yan etki gözlemlenmemiştir.
  2. Uygulandığı bölgedeki çürükleri %80 oranında tedavi etmektedir.
  3. Kolay uygulanır.
  4. Hızlı çözüm sunar. Kolay uygulandığı için çürük tespit edildiği anda tedavi edilebilmektedir.
  5. Hasta odaklıdır. Ağrı veya hassasiyete sebep olmadan çocuk ve yetişkin hastalarda rahatça uygulanabilmektedir.
  6. Erişilebilirdir. Düşük maliyetlidir ve etkilidir.

GDF kullanımının tek dezavantajı çürük lezyonların tedaviden sonra siyah lekeler olarak kalmasıdır. Bu nedenle görünmeyen bölgelerde uygulanması daha çok tercih edilmektedir.

Yapılan araştırmalar, birçok ebeveynin geleneksel tedaviyi reddeden çocuklarının tedavisi için estetiği ikinci plana atmaya hazır olduklarını göstermektedir.

Çocuk Diş Hekimi Dr. Pınar YAYIM

Tedavi Hakkında Bilgi Alın