Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi, ileri derecede çürüyen veya enfekte olmuş bir dişi onarmak ve kurtarmak için kullanılan bir tedavi yöntemidir. Dişlerdeki sinirlerden ve kan damarlarından oluşan diş pulpası enfekte olduğunda veya hasar gördüğünde yapılır.

Diş pulpasında enfeksiyona veya hasara yol açabilecek birçok sebep bulunur. Aşağıdaki durumlar en yaygın görülen sebeplerden bazılarıdır:

• Tedavi edilmeyen diş çürüğü
  • Dolgunun altında gelişen çürükler
  • Dişin darbeye maruz kalması
  • Dişlerde uzun süredir devam eden çatlaklar
  • İlerlemiş diş eti hastalıkları

Kanal tedavisi sırasında, diş pulpası kök kanallarından uzaklaştırılarak  yerine diş dokusuyla uyumlu materyaller doldurulur.

Kanal tedavisinin genellikle korku verici olarak algılanma sebebi işlemin acı verici olduğunun düşünülmesidir.  Buna karşın kanal tedavisi lokal anestezi altında yapılır ve işlem sırasında hissedilenler standart bir dolgu işleminden farklı değildir. Gerçekte acı verici olan, diş hekimine başvurulmadan önce beklenilen sürede enfeksiyonlu dişin yaşattığı ağrı ve rahatsızlıklardır.

Kanal tedavisi diş ağrısını gidermek ve dişlerinizi kurtarmak için basit bir işlemdir. Gereksiz endişe veya korkuların dişlerinizi daha da tehlikeye sokabilecek tedavi gecikmeleri ile sonuçlanmaması için Bahçeşehir Ortodonti’deki uzman hekimlerimizle görüşerek, kafanızdaki soruları veya endişelerinizi paylaşabilirsiniz.

Unutmayın ki, dişlerinize ve diş etlerinize uygun özen göstermek, yaşam boyu sürecek bir taahhüttür. Kök kanal tedavisi ihtiyacını önlemenin en iyi yolu, dişlerinizi günde en az iki kez fırçalayarak, her gün diş ipi kullanarak ve düzenli olarak diş hekiminizi ziyaret ederek iyi bir ağız hijyeni rutini izlemektir.

Tedavi Hakkında Bilgi Alın