Çene Ameliyatları Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Çene Ameliyatları Sonrası Yapılması Gerekenler

*En önemli kural asla katı gıdalar tüketilmemelidir.

* Hasta doktorunun aksini söyleyene kadar 4-6 hafta boyunca sıvı gıdalar tüketmelidir.

*10 gün boyunca süt ve süt ürünleri tüketilmemelidir. Ağız içerisinde dikişler mevcut olduğu için süt ve süt ürünleri ağız içerisinde bakteri üretimine sebep olabilir.

*Bitki çayları ve kırmızı meyvelerden (kiraz ve çilek) kaçınılmalıdır.

*Günde en az 3 litre sıvı tüketilmelidir. (su, meyve suyu, hoşaf vb .)  Asitli içecekler tüketilmemelidir.

*1 hafta boyunca yarı oturur pozisyonda oturulmalıdır. Uyurken hastanın sırtına 2 ya da 3 adet yastık konularak yarı oturur pozisyonda uyunmalıdır (en az 45 derecelik açı). Hekim önerisi ile hasta sağa ya da sola dönerek yatabilir. Hasta asla yüz üstü yatmamalıdır.

*1 hafta boyunca banyo ve duş işlemini oturarak ve ılık suda maksimum 5 dakika olacak şekilde yapılması gerekmektedir.

*Yemeklerde tuz oranı standart olmalıdır. Sirke ve sarımsak yemeklerde 10 gün boyunca kullanılmamalıdır.

*Alkol ve sigara gibi ürünler enfeksiyon açısından 3 ay kullanılmamalıdır.

*Su haricinde tüketilen sıvı gıdalarda ise ağız bakım seti içerisinden çıkan süngerli

fırça Andorex gargaraya batırılarak 5 gün boyunca ağız içi temizlenmelidir. 5 günün

sonunda artık hasta yumuşak bir diş fırçasını (doktorunuzun önerdiği) Andorex

gargaraya batırarak, ağız içi ve dil en az 2 defa fırçalanmalıdır. Diş macunu kullanımı

ameliyattan 10 gün sonra kullanılmaya başlanmalıdır.

*Hasta kesinlikle ağır yük taşımamalıdır. Fitness, yüzme ve yüz yogası gibi sporlar doktorunuza danışmadan asla yapılmamalıdır.

* Boğazınızda ağrı olması normaldir.  Öksürme, aksırma ve boğazınızdan balgam çıkarma işlemlerini yapmaya çalışmayın. Doktorunuzun size önerdiği sinüs rins kitini kullanmanız (günde 4-5 defa) yeterli olacaktır.

*Hekiminizin önerdiği yüz ve dudak, mimik egzersizlerini düzenli ve sık sık yapınız (günde 25 defa). Size verilen kremi dudaklarınıza ve yüzünüze sürerek yüz masajı yapılmalıdır. Buz uygulaması ara ara yapılmaya devam edilmelidir.

*Doktorunuzun önermediği ilaçlar, kremler ve gıdalar kullanılmamalıdır.

*Verilen ve reçete edilen ilaçlar eksiksiz ve tam bir şekilde kullanılmalıdır.

*1 hafta sonra ya da hekimin önerdiği bir tarihte kliniğe kontrole gelinmelidir.

*İşlem bölgesinde ağrı hissedebilirsiniz normaldir. Şiddetli ve dayanılmaz ağrı, işlem bölgesinde anormal kanama ve ateş yükselmesi gibi şikayetlerin olması durumunda mutlaka hekiminize danışınız.

Prof. Dr. Altan Varol