Çocukların Büyüme Çağında İzlenmesi Gereken Ağız Problemleri

Çocukluklarda görülebilen kapanış bozuklukları erken teşhis ve zamanında ortodontik müdahale ile kolayca tedavi edilebilir. Ön veya arka dişlerin çapraşık kapanması, çene kapandığında dişlerin açık kalması, öne, arkaya veya boşluklu kapanış gibi durumlarda mutlaka ortodonti uzmanına başvurulması gerekir.

Bunların dışında, çocuğunuzda bebeklik dişlerinin erken ya da geç kaybı, ısırmada veya çiğnemede güçlük, konuşma bozuklukları, yanak veya damak ısırma, diş gıcırdatma, çene ekleminde ses ve yüzde asimetri gözlemlemeniz halinde ortodontik muayenenin ihmal edilmemesi büyük önem taşır.

Braces rock!!!

Ortodontik muayene için doğru zaman: En geç 7 yaş

Amerikan Ortodonti Derneği tüm çocukların yedi yaşından önce bir ortodonti uzmanına muayene olmasını önermektedir.

Bu yaşlarda ortodonti uzmanı, henüz çocuğun ağzında süt dişleri varken çene ve diş gelişimindeki problemleri yakalayabilir. Anormal durumun erken tespit edilmesi önemlidir çünkü bazı ortodontik problemler erken teşhis edildiğinde tedavisi de çok daha kolay olmaktadır. Bu şekilde, gelecekte daha karmaşık ve maliyetli tedavi olma olasılığı azalır. İskeletsel bozukluk mevcut ise, çocuğun büyüme dönemi bitmeden bu sorun çözülebilir. Ayrıca çocuklarımızın tedavisi pedodonti uzmanı (çocuk diş hekimliği) tarafından yapılmalı.

Erken tedavi ortodontistinize;

Çene gelişimini izleme,

Zararlı ağız alışkanlıklarını düzeltme,

Kalıcı dişlerin düzgün şekilde çıkmasını sağlama,

Ön dişlerin çıkış şekline bağlı travmaları önleme,

Yüz, diş ve dudakların uyumlu bir yerleşime sahip olmasını sağlama şansı tanır.

Erken ortodontik muayene sayesinde çocuğunuza sağlıklı ve güzel bir gülüşe sahip olmak için önemli bir fırsat sunmuş olursunuz.

Öte yandan, çocuğunuz yedi yaşından büyük olsa dahi, ortodontik muayene için geç kalmış sayılmazsınız.

Her hastanın fiziksel gelişimi ve tedavi ihtiyaçları farklıdır. Ortodonti uzmanınızın amacı her hastaya doğru tedaviyi en doğru zamanda uygulamak olacaktır.

Ortodonti Uzmanı Dr.Gilman YÜCEL