Kanayan Diş Etleri

Kanayan diş etleri: Gingivitis

Gingivitis, “Kronik diş eti iltihabı” anlamına gelen tıbbi bir terimdir.

Diş eti iltihabının en önemli ve erken belirtisi kanamadır, bunun yanı sıra diş etleri şişer ve normalde soluk pembe olan rengi kırmızıya döner. Kronik diş eti hastalıklarının özelliklerinden birisi de ağrıya yol açmamasıdır. Ağrı olmadığı için diş hekimine gidilmemesi diş eti iltihabın ilerlemesi ile sonuçlanır.

Diş eti hastalıklarının birincil nedeni kötü ağız hijyenidir:

Diş plağı:

Yapışkan ve saptanabilmesi zor olan bu yumuşak tabaka,  ağızda kalan yiyecek kalıntıları içerisinde bakterilerin üremesi ile oluşur. Bunu engellemek için, her gün dişlerinizi ve diş etlerinizi önerilen şekil ve sıklıkta temizlemeniz gerekir.

Plağın diş taşına dönüşümü:

Günler içerisinde, plağın yüzeyine tükürükte bulunan mineraller çöker, plak sertleşerek diş taşına dönüşür. Diş taşının geçirgen ve pürüzlü yüzeyi daha fazla bakteri tutunmasına ve temizliğin zorlaşmasına yol açar.  Diş taşının diş fırçası ve arayüz temizleyicileri ile çıkarılması imkansızdır. Ancak profesyonel diş temizliği ile diş hekimi tarafından temizlenmesi gerekir.

Bu yüzden her yemekten sonra dişlerimi fırçalamalı mıyım?

Tabii ki. Ağız bakım uygulamaları, diş, diş eti ve ağız sağlığının korunması için şarttır. Diş eti iltihabı belirtilerinin dişlerinizde oluşmaya başladığını hissediyorsanız, plak ve diş taşlarının temizlenmesi için diş hekimine danışmanız en iyisidir. Hekiminizin uygulayacağı diş taşı temizliği ve size özel olarak önerilen yöntemlerle yaptığınız ağız bakımınız diş eti iltihabını ortadan kaldıracaktır. Diş taşı birikimi  yoğunlaştığında ve diş etleri ile ilgili problemler arttığında diş taşı temizliğinden başka tedavi yöntemlerinin de uygulanması gerektiğinden ağız sağlığınız ve konforunuz için diş hekimine mümkün olduğunca erken başvurun.

Diş eti tedaviniz için Bahçeşehir Ortodonti’deki uzman hekimlerimizden randevu alabilirsiniz.

Tedavi edilmeden bırakıldığında bu durum kötüleşebilir ve gingivitisin geri dönüşümsüz bir formu olan periodontitis gelişir.

Diğer tüm rahatsızlıklarda olduğu gibi, bu durumun da arkasında belirli sebepler bulunur. Diş eti iltihabı diğer faktörlerle eşleştirildiğinde ortaya çıkan daha çok kalıtsal bir rahatsızlıktır. Aşağıda, diş eti iltihabı geliştirme şansınızı artıran faktörlerden bazıları bulunmaktadır:

• Ağız hijyeninin sağlanmaması
  • Sigara içmek veya tütün çiğnemek
  • Ağız kuruluğu
  • Yetersiz beslenme
  • Yaşlanma
  • AIDS / HIV, lösemi veya kanser tedavisi gibi bağışıklık sistemini etkileye koşullar
  • Hipertansiyon için kullanılan kalsiyum kanal blokerleri ve epileptik nöbetler için fenitoin gibi bazı ilaçlar
  • Hormonal değişiklikler
  • Viral ve fungal enfeksiyonlar