Pulpa Tedavisi

Pulpotomi nedir?

Pulpa, dişin içerisinde yer alan sinirlerin ve kan damarlarının geçtiği bağ dokudur. Pulpotomi, pulpanın iltihaplı bölümünün kaldırılıp diş ağrısının önüne geçmek için kaldırılan yere ilaçlı tıbbi bir malzeme yerleştirilmesidir.

Bir çocuğun pulpotomiye neden ihtiyacı olabilir?

Pulpotomi, çürüğün dolguyla tedavi edilebilecek noktayı aştığı ve pulpa dokusuna kadar ulaştığı durumlarda, çürüyen dişi kurtarmak için uygulanır. Çürük, pulpaya ulaştığında pulpa dokusu iltihaplanır ve ağrıya sebep olur. Bu durum, çocuğunuzun özellikle yemek yediği zaman hissettiği diş ağrısının nedenidir. Diş çürükleri çok hızlı ilerleyebilir ve enfeksiyon ve ağrıya sebep olurlar. İlerleyen çürük diğer dişlere yayıldığı gibi vücudun farklı yerlerinde de enfeksiyona yol açabilir. Tedavi olmadığı sürece enfeksiyon yayılacaktır.

Neden tedavi yerine enfeksiyonlu süt dişi çekilmiyor?

Süt dişleri kalıcı dişlerin doğru pozisyonlanması için yerlerini belirler. Süt dişi çok erken düşerse ilerde diş eğrilikleri ve çarpık hizalanma oluşması muhtemeldir.

Pulpotomi nasıl uygulanır?

Diş hekiminiz öncelikle hastanın rahat etmesi için lokal anestezi uygular. Pulpa dokusunun iltihaplı bölümünün tamamı çıkarılarak sağlıklı kısım korunur. Kalan sinir dokusunu rahatlatmak ve bakterilerin yayılmasını engellemek için bir ilaç uygulanır. Ardından diş genellikle kron kaplama ile onarılır.

Süt dişine neden kron tedavisi uygulanır?

Diş kronları, kalıcı dişler çıkana kadar süt dişinin korunmasına yardımcı olur. Bir süt dişi tek bir randevuda onarılarak tedavi edilebilmektedir. Kron, mevcut dişin diş eti hattı üzerinde kalan bölümü tamamen kaplayacak şekilde dişe yapıştırılır ve dişin yeni yüzeyini oluşturur.

Pulpotomi tedavisi ne kadar sürer?

Tedavi genellikle bir saatten az sürmektedir. Pulpotomi ve kron uygulamasının aynı randevuda yapılıp yapılmayacağına diş hekiminiz karar verir.

Evde nasıl bakım yapmak gerekir?

Pulpotomi tedavisinden sonra rahatsızlık ve ağrı hissi olması durumunda diş hekiminizin önereceği ağrı kesicileri kullanabilirsiniz. Tedavi yerinde şişkinlik veya artan ağrı hallerinde diş hekiminize başvurmalısınız.

Kron tedavisi uygulanmış bir diş florürlü diş fırçası ile fırçalanmalı ve diğer dişlerde olduğu gibi diş ipi ile temizlenmelidir.

Ortodonti Uzmanı Dr.Gilman YÜCEL